Dlaczego potrzebujesz skutecznej strony internetowej? Rewolucja w sprzedaży do 2025 roku.

PodcastNowoczesnyWizerunekFirmy_EmilPatyk

Ten odcinek jest dla Ciebie, jeśli:

  • Zastanawiasz się, czy faktycznie warto inwestować w stronę internetową
  • Zamierzasz zlecić stworzenie strony internetowej firmie lub osobie
  • Zamierzasz założyć stronę internetową
  • Zastanawiasz się jak się wyróżnić na tle konkurencji
Listen to „NWF 002 | Dlaczego potrzebujesz skutecznej strony internetowej? Rewolucja w sprzedaży do 2025 roku.” on Spreaker.

Jestem w stanie postawić dość odważną hipotezę, że na polskim rynku, firmy, które zaniedbają aspekt strony internetowej w najbliższym czasie, no będą miały poważny problem. A dlaczego?

Tego dowiesz się z drugiego odcinka tego podcastu. Przedstawię w nim m.in. badania Gantnera, które opisują jak będzie wyglądać sprzedaż do 2025 roku, omówię jak to się przekłada na polski biznes i tworzenie stron internetowych. Ale odcinek nie będzie o narzekaniu, bo na koniec przedstawię dobre wieści jak to wykorzystać na swoją korzyść. Także zaczynajmy!

Rewolucyjny moment w historii sprzedaży


Aktualnie jesteśmy w rewolucyjnym momencie w historii świata, a przede wszystkim sprzedaży, gdzie nigdy nie było prościej dotrzeć do tak dużej liczby klientów i tworzyć efekt skali. Mamy naprawdę mnóstwo narzędzi i możliwości technologicznych, aby rozwijać biznes. Ale oczywiście nie jest tak kolorowo, jakby się mogło wydawać, bo jednocześnie to moment, w którym najtrudniej jest zdobyć zaufanie potencjalnego klienta, ponieważ trzeba się wyróżnić na tle setek, czy nawet tysięcy innych firm. To, że mamy dostęp do tak dużej liczby klientów z całego świata, wiąże się z tym, że klienci mają też dostęp do firm z całego świata i też do najlepszych firm z całej polski, przekładając to tu na naszą lokalną sytuację.

Dlatego też tak trudno się wyróżnić, bo wydaję nam się, że jesteśmy wyjątkowi, ale to.. guzik prawda. Firm takich jak my, a nawet lepszych jest mnóstwo. Nie wystarczy po prostu być, żeby sprzedać, tylko należy się podjać wielu powiązanych ze sobą działań. Na rynku niestety jest już wszystko, albo prawie wszystko i jeśli wchodzisz w przerobioną i przemieloną branżę jako kolejna firemka, to żeby wprowadzić zamieszanie czeka Cię mnóstwo pracy marketingowej.

Moc skutecznej strony internetowej

I właśnie strona internetowa jest jednym z takich działań w pracy marketingowej, ale taka naprawdę dobra strona internetowa, taka która przekona potencjalnego klienta, która zawiera wszystkie te elementy które omawiałem już w 1 odcinku tego podcastu.

Także szybki przykład: klient ma do wyboru 5 firm w tym 2 nie mają strony. Które odpadają na starcie? To jest zagadka roku i odpowiedź jest chyba logiczna. Także przejdźmy dalej.

I przejdźmy teraz do wyników badań Gantnera.

Badania Gantnera i przyszłość sprzedaży

Wskazują, że już wkrótce, czyli do 2025 roku aż 80% wszystkich interakcji w sprzedaży B2B będzie odbywać się w cyfrowym świecie. I jak to teraz wygląda w praktyce?

Coraz więcej ludzi nie potrzebuje, a wręcz większość zaczyna unikać kontaktu z handlowcem, czy działem obsługi firmy, od której potencjalnie mogliby coś kupić, czy zamówić. Bardziej wolimy doedukować się we własnym zakresie, no bo mamy tak naprawdę nieograniczony zasób wiedzy i właśnie z tego to wynika. Jeśli musimy się dowiedzieć czegoś to glównie wpisujemy nasze pytanie w google. Przeważnie nie dzwonimy (czasem się to zdarza), ale szybko to odchodzi. I na tym polega teraz ta nasza edukacja i zaznajomienie się z firmami.

Szybki wniosek: Skoro wiekszość interakcji miedzy klientem a firmą będzie w sieci, to co się stanie z firmą, której nie będzie w internecie?

Nie oszukujmy się. Każdy z nas myśli, że my sami i nasza firma jest wyjątkowa i oferuje wyjątkowe usługi. I być może tak jest na różnych płaszczyznach! Ja oczywiście tego nie neguje, ale to trzeba dobrze zakomunikować, a o tym w kiedy indziej. Ale co chcę przekazać? To, że w 90% przypadkach są firmy takie jak my albo nawet lepsze. I mówie tutaj o początkach działalności oczywiście i sytuacji, kiedy firma jest świeża. I odpowiedz sobie na pytanie, właśnie dlaczego klient miałby kupić akurat u Ciebie, mając dostęp do innych być może lepszych, tańszych?

Wyróżnij się za pomocą skutecznej strony internetowej


Ale na pocieszenie! Paradoksalnie to właśnie strona internetowa jest jednym z elementów, dzięki któremu aktualnie w 2023 roku w Polsce wciąż dość łatwo można się wyróżnić na tle innych firm. 

Prawda jest taka, że niestety, ale zdecydowana większość stron polskich firm jest po prostu SŁABA! Nie mam na ten temat badań i statystyk, ale wydaję mi się, że bierze się to z chęci oszczędzania i zamawiania stron u tanich amatorów, albo tworzenie jej samodzielnie, bo takie możliwości również są. Są kreatory i szablony, dzięki, którym można wyklikać całkiem przyzwoitą wizualnie stronkę.

I nie ma w tym nic złego, jeśli robisz to oczywiście ze świadomością, że ta strona będzie sobie po prostu gdzieś tam wisieć, pokazywać się (przy dobrych wiatrach, bo nad tym też trzeba popracować), ale nie będzie spełniała konkretnego celu biznesowego i nie będzie napędzała Twojej firmy, tak jak by mogła.

Dlatego też powstał ten Podcast i inne materiały, które będą tworzone np. na YouTubie, aby wspierać takie osoby jak Ty w kreowaniu wizerunku swojej firmy, aby było to skuteczne bez jak najmniejszego przepalania czasu i energii, bo jeśli chodzi głównie o strony internetowe, to tego przepalania czasu i energii jest mnóstwo.

DLATEGO! Jeśli poświęcisz dostatecznie dużo uwagi na swoją stronę internetowa, aby ona była zbudowana pod ściezkę zakupową, aby wizualnie dobrze się prezentowała, aby posiadała mądrze zaprojektowane lejki marketingowe i przekonywujące treści w dole lejka, to możesz na tym bardzo bardzo dużo ugrać.

Także to by było na tyle w tym odcinku, bardzo dziękuję i zapraszam do kolejnego. Cześć.

Podobne wpisy