3 powody dlaczego projekt logo powinien być prosty

Projekty logo dzielimy na kilka rodzajów – w tym artykule skupimy się na konstrukcji, a mianowicie prostocie i minimalizmie. Odpowiem na pytanie czym się charakteryzuje prosty projekt logo, dlaczego taki powinien być i jakie są korzyści.
Mylnym przekonaniem jest myślenie, że prosty projekt logo to metaforycznie mówiąc jeden kwadrat albo sama nazwa firmy. Prosty projekt logo może być zbudowany również o bardziej charakterystyczne elementy, jednak jego głównym wyróżnieniem, ale także atutem, dlaczego jest to najlepsza opcja dla marki, to brak szczegółowości i upraszczanie formy.
Właśnie upraszczanie formy to największy sekret w procesie projektowania prostego logo. Często przedsiębiorcom może się wydawać, że grafik poświęcił 15 minut i kilka kliknięć na takie proste kształty, jednak nie dostrzegają całego procesu kreatywnego – m.in. mapy myśli, szkicowania setek koncepcji również skomplikowanych, a następnie upraszczania formy, aby symbolicznie skrywać jak najwięcej.
Projekt logo powinien być prosty, ponieważ jest łatwiej zapamiętywany
Apple, Nike, IKEA, Microsoft i większość innych największych, globalnych korporacji posiada proste logo. Na pewno jesteś w stanie w 3 sekundy odtworzyć w głowie ich projekty. I tak, jasne – jest to również spowodowane powszechnością i ujrzeniem go wiele razy, lecz to właśnie na tym polega cały sekret!
Prosty projekt logo + powszechne pokazywanie go swoim odbiorcom na wielu materiałach firmy = rozpoznawalność marki
To wygląda jak przepis na sukces. 😉
Prosty projekt logo to jednorazowa inwestycja
Trendy w projektowaniu się zmieniają na przestrzeni dekad. Podobnie jak z innymi dziedzinami naszego życia. W kwestii logo warto tutaj zajrzeć do lat 2000, gdzie postęp technologiczny i rozwój powszechności programów komputerowych pozwolił wielu początkującym grafikom na projektowanie. Coż… czasy były takie, że im logo było bardziej kolorowe i „bajeranckie”, tym wydawało się lepsze. Taka moda. Teraz jeśli te firmy dalej istnieją, to albo już projekt zmieniły, albo zrobią to w najbliższym czasie.
I zmiana loga na przestrzeni dłuższego czasu nie jest niczym złym. Jeśli logo zaczyna być przestarzałe i chcemy je odświeżyć, to jak najbardziej zmiana jest wręcz wskazana! Jedyna problematyczna kwestia, to koszta, które w przypadku większych zmian bywają… duże – bo trzeba projektować wszystko od nowa.

Proste logo skrywa w sobie ciekawą symbolikę
Zgodnie z tym, co napisałem w punkcie 1, prosty projekt logo charakteryzuje się upraszczaniem formy. Nawet jeśli podczas szkicowania koncepcji jest dużo szczegółowych projektów, to w poprawnym procesie kreatywnym grafik w ostateczności powinien poszukać jak najbardziej prostej formy, z jednoczesnym zachowaniem symboliki ustanowionej podczas mapy myśli.
Zaprojektowanie w taki sposób logo wymaga mnóstwa czasu, doświadczenia i umiejętności – to prawdziwa sztuka.
Podsumowanie
Jeśli zależy Ci na tym, aby posiadać logo wyróżniające się, pamiętliwe, symboliczne i ponadczasowe, to powinieneś rozważyć zlecenie tego zadania profesjonalistom, którzy się w tym specjalizują. Pomimo większego wydatku, jest to jednorazowa inwestycja, która się zwróci wielokrotnie. Twój potencjalny klient w 10 sekund kształtuje w swojej głowie opinię o Twojej firmie po zobaczeniu projektu logo – jeśli jego wrażenie będzie pozytywne, być może zostanie Twoim klientem. Jeśli jednak jego wrażenie będzie negatywne, to prawdopodobnie zaprzestanie wchodzenia w kolejną interakcję z Twoją firmą i przepadnie na zawsze. (Badania techjury)
Sam sobie odpowiedz na pytanie, czy nie warto zadbać o to, aby klienci zawsze doświadczali pozytywnego wrażenia.